Skräddarsytt för full effekt

Hur styr man organisationen idag? Det finns en uppsjö av olika styrkomponenter i en organisation – strategi, budget, incitamentsmodeller, värderingar, kultur, processer osv. Vilka av dessa används aktivt och hur påverkar de anställdas beteende?

Vilka ska använda målstyrningen? Hur ser deras organisation ut och vilken kultur präglas de av? Vilka sorters individer är de och hur fungerar forumen?

I vilket syfte ska målstyrningen användas? Vad vill de primärt uppnå med målstyrningen? Tydlighet, gemensamt fokus och riktning, förflyttning mot strategin?

I vilket situation befinner de sig i? Levererar de goda eller dåliga resultat? Har de en stabil eller rörig tillvaro? Är implementeringen av målstyrningen frivilligt initierad eller bestämd av någon annan?

Utan förståelse för den mottagande organisationen äventyras styrmodellens relevans. Konsekvensen kan då bli att målen inte tas fram och bryts ner på ett sätt som driver agerande, eller att de som ska använda och få värde av målstyrningen inte förstår eller köper den. Genom att utforma styrmodellen utifrån era behov ökar ni chansen till att få ut det fulla värdet av en väl fungerande målstyrning.

Test your goal management for free

Test your goal management for free

Contact

Contact

Case stories

Case stories

Want to work with goal management?

Want to work with goal management?

We turn strategy to life

We turn strategy to life

Online-training-in-goal-management

Online-training-in-goal-management

Alla organisationer förtjänar en väl fungerande målstyrning. Prova på vår onlineutbildning kostnadsfritt!

How we work with goal management

How we work with goal management

Goal Management and Follow-up

Goal Management and Follow-up